START-UP WOMEN'S CUP

1.2.2019 - 30.4.2019


La nivelul UE există peste 33 de milioane de antreprenori, însă doar 31% dintre aceștia sunt femei, iar rata de creștere stagnează. Activitățile antreprenoriale sunt în continuare îngreunate de către constrângerile de gen, precum normele culturale, oportunitățile de ocupare inegale şi accesul redus la finanţare şi rețelele de afaceri. Dorim ca dvs. să faceți față acestor provocări societale şi să le transformați în oportunităţi de inovare şi creștere!

 

Dacă doriți să porniți sau aţi pornit deja pe drumul antreprenoriatului social, Cupa Start-up Women poate fi ceva ce aţi putea lua în considerare!

CUPA START UP WOMAN este un concurs European ce a luat naștere în cadrul proiectului Hillary, un proiect cofinanțat prin Programul Erasmus Plus ce vizează dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor prin intermediul platformei de crowd-sourcing Babele. Mai multe informații cu privire la modul în care puteţi aplica!


Introduceți concursul


1. CINE POATE PARTICIPA?

  •  Studenții şi absolvenții de universități de profil umanist, științe sociale şi educație;
  • Puteţi să vă prezentați modelul de afaceri în calitate de grup sau antreprenor independent; în cazul în care este vorba de un grup, cel puțin jumătate din echipă (50%) trebuie să fie reprezentată de femei (declarate); în cazul în care sunteți antreprenor independent atunci trebuie să fiți femeie;
  • Participanții trebuie să locuiască sau să studieze în Italia, Norvegia, România, Olanda, Spania, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord şi Lituania.

Baza concursului:

Pentru a putea participa trebuie:

  • Să te înregistrezi în comunitatea Hillary aici, să îți creezi profilul şi proiectul;
  • Să îți construiești propria echipa (în cazul în care este vorba de mai mult de o persoană), fiecare echipă având un lider iar acesta trebuie să fie de sex feminin; 
  • Să completezi ÎNTREGUL model de afaceri cu o idee socială inovatoare, urmând cursul online care te va ajuta să îşi dezvolți idea de afaceri PAS CU PAS; 
  • După ce ai completat modelul de afaceri, să completezi Chestionarul de Feedback Online şi menționează că dorești să participi la CUPA START-UP WOMAN; 
  • Să participi la EVENIMENTULUI START-UP WOMAN CUP organizat la nivel național pentru a-ți prezenta ideea. Participanții care nu vor fi desemnați câștigători vor primi un Certificat de participare şi vor avea oportunitatea să cunoască colegi care au același mod de a gândi; 
  • Să ai disponibilitatea de a călători în Olanda pentru CUPA EUROPEANĂ din perioada 20-21 iunie 2019! 

2. Perioada CUPEI: 

 

Concursul va fi deschis începând cu data de 01.02.2019 până la data de 30.04.2019. Aplicațiile transmise după termenul limită nu vor fi luate în considerare.

 

În perioada februarie – aprilie, aplicațiile sunt deschise în limba engleză (aveți trei luni pentru a le completa);

În perioada martie – aprilie vor fi deschise în limba națională* (aveți două luni la dispoziție pentru a o completa). 

 

*Vă puteţi dezvolta ideea de afaceri în limba engleză sau în limba națională (italiană, norvegiană, română, olandeză, spaniolă şi lituaniană);

 

3. Procesul de evaluare:

 

Procesul de evaluare național şi criteriile aferente

În mai 2019, un juriu compus din experți va evalua proiectele conform Criteriilor de atribuire de mai jos. Juriul este compus din experți naționali în domeniul inovării sociale, antreprenoriatului şi femei antreprenor.

 

Calitatea propriului proiect (80%):

  • Posibilitatea de dezvoltare: Solicitantul trebuie să prezinte cu claritate proiectul său in platformă şi să completeze toate aspectele canvas-ului Hillary (25%)
  • Angajament: solicitanții trebuie să ia măsurile rezonabile pentru a-şi defini ideea. Trebuie să existe coerență între fiecare parte a business planului (25%)
  • Fezabilitate şi cost: (25%)
  • Inovare socială: potențialul impact social (25%) 

Implicarea consultanților externi, a mentorilor (20%): 

 

  • Frecvență (50%)
  • Calitate (50%)

 Premiul va fi acordat în cadrul evenimentului de multiplicare la nivel național. Participanții la concurs trebuie să participe la eveniment, în caz contrar aceștia nu pot câștiga premiul. Cele mai bune trei proiecte au posibilitatea a susține o prezentare de cinci minute (care va fi înregistrată).

 

Procesul de evaluare european şi criteriile aferente

Câștigătorii fiecărui concurs național vor fi eligibili pentru premiul european. Juriul pentru premiul european este compus dintr-un consorțiu de parteneri, şi se va reuni la finalul luni mai pentru a selecta câștigătorul Concursului european. 

 

Criteriile de selecție sunt:  

 

Calitatea propriului proiect (40%):

 

  • Posibilitatea de dezvoltare: Solicitantul trebuie să prezinte cu claritate proiectul său in platformă şi să completeze toate aspectele canvas-ului Hillary (25%)
  • Angajament: solicitanții trebuie să ia măsurile rezonabile pentru a-şi defini ideea. Trebuie să existe coerență între fiecare parte a business planului (25%)
  • Fezabilitate şi cost: (25%)
  • Inovare socială: potențialul impact social (25%)

Calitatea prezentării ideii (40%):

  • Prezentare ideei (30%)
  • Întrebări din partea juriului (10%) 

 Implicarea consultanților externi, a mentorilor (20%):

  •  Frecvență (50%)
  • Calitate (50%) 

4. Premii

 

Premiul național

·         3 luni membership in spațiul de coworking Nod Makerspace pentru o echipă de maxim 2 persoane

·         2 ore pe săptămână timp de 3 luni (mai-iunie-iulie) mentoring din partea echipei Babele

·         Coaching din partea echipei Babele pentru a ameliora pitch-ul care va avea loc la Competiția Europeană

Acoperirea costurile de transport și cazare pentru competiția europeană ce va avea loc pe 20/21 iunie pentru o persoană  

 

Premiul european

2000 EUR

 

Subscribe to the HILLARY newsletter!

Note: Please fill out the fields marked with an asterisk.

<a href='https://www.freepik.com/free-vector/silhouette-woman-logo-with-particles_1132051.htm'>Designed by Freepik</a>