1.2.2019 - 30.4.2019
Det er mer enn 33 millioner entreprenører i EU, men bare 31% er kvinner, og veksten er stagnerende. Entreprenørvirksomheten hindres fortsatt av kjønnspesifikke begrensninger, for eksempel kulturelle normer, ulik sysselsetting og begrenset tilgang til finansiering og næringsnett. Vi vil at du skal takle disse samfunnsmessige utfordringene og forvandle dem til muligheter for innovasjon og vekst!
Hvis du vil starte eller du allerede har startet på banen for sosialt entreprenørskap, kan Start-up Women's Cup være noe du kanskje vil vurdere!
START-UP WOMEN'S CUP er en europeisk konkurranse født innenfor rammen av Hillary-prosjektet, et samfinansiert prosjekt under Erasmus Plus-programmet, som skal fremme kvinnelig entreprenørskap på crowded-sourcing-plattformen Babele. Les mer om hvordan du kan søke!
Skriv inn konkurransen
1. HVEM KAN DELTAGE?
Deltakere må være basert eller studere i Italia, Litauen, Norge, Nederland, Romania, Spania og Storbritannia.
Grunnlaget for konkurransen er folgende:
For å delta må du:
2. KUP Periode:
Konkurransen vil være åpen fra 01/02/2019 til 30/04/2019. Søknad innlevert etter fristen vil ikke bli tatt i betraktning.
Fra februar til april er søknadene åpne på engelsk (du har 3 måneder til å utvikle den);
Mars og april også til nasjonalt språk * (du har 2 måneder til å gjøre det).
* Du kan utvikle forretningsidéen din på engelsk eller ditt nasjonalt språk (italiensk, litauisk, nederlandsk, norsk, rumensk, spansk);
3. Evalueringsprosess:
Nasjonal evalueringsprosess og kriterier
I løpet av mai 2019 vil en ekspertvurdering evaluere prosjektet i henhold til følgende priskriterier på nasjonalt nivå. Jury består av nasjonal ekspert på sosial innovasjon, entreprenørskap og kvinnelige entreprenører.
Kvaliteten på eget prosjekt (80%):
Engasjere eksterne rådgivere, veiledere , mentorer (20%):
Prisen vil bli gitt under den nasjonale begivenheten. Deltakere i konkurransen må være til stede på arrangementet, ellers kan de ikke vinne premien.
De 3 beste prosjektene har mulighet til å lage en 5 minutters pitch (som skal registreres).
Europeisk evalueringsprosess og kriterier
Vinnerne av hver nasjonal konkurranse vil være kvalifisert for den europeiske prisen. Juryen for den europeiske prisen består av samarbeids-partnerne, og vil møte i slutten av mai for å velge vinneren av den europeiske konkurransen.
Utvalgskriteriene er:
Kvaliteten på eget prosjekt (40%):
Kvalitet på presentasjonen (40%):
Engasjere eksterne rådgivere, veiledere (20%):
4. Premier:
Nasjonale pris:
Europeisk pris: